Werd in vroegere jaren een horloge voornamelijk gebruikt om te zien hoe laat ’t was, tegenwoordig is een horloge beduidend meer dan dat. Een horloge staat voor stijl, luxe, design en persoonlijkheid en zegt veel over de drager.

Groot en zwart
Dat een horloge nog altijd gezien mag worden, is zeker. Horlogemerken zoals Rado hebben van zwart al jarenlang hun handelsmerk gemaakt. Maar ook andere merken, zoals Chopard, Montblanc en Omega hebben zwart als kleur herontdekt, evenals Seiko, Maurice Lacroix en Guess Collection. De kastmaat is ook nog altijd fors, met doorsneden van 42 tot 44 mm. Big, black and beautiful!

Technisch gecompliceerd
De bekende horlogemerken proberen zich te onderscheiden door steeds geavanceerdere technische complicaties in hun horlogemodellen te verwerken. Horloges met eeuwigdurende kalenders, split-second chronografen en minute repeaters (met Westminster Chimes-gong) zijn dan ook eerder regel dan uitzondering. Met een gecompliceerd horloge aan de pols bent u dus helemaal ‘trendy’!